måndag 22 december 2008

En promenad

Igår eftermiddag traskade jag förbi "Ångkraftverket" i hamnen. Denna anläggning har jag fotograferat i (med tillstånd) några gånger, en guldgruva för folk med intresse av teknikhistoria och övergivna platser. Såna knasiga typer som mig med andra ord.

Nu ska det byggas om till "upplevelsecentrumet" Kokpunkten och delar av anläggningen har börjat rivas ur. Jag vet inte riktigt om jag tror på kommunens och byggföretagets vision om hur många besökare denna attraktion kommer att dra, men den som lever får väl se.
Vem vet, om det skiter sig så kanske jag kan utforska ett nedlagt äventyrsbad om några år...

Det blev i alla fall några bilder av vanhelgandet och jag lägger en här, mest för att testa funktionen.




Rätt intressant att se trappan jag kutat upp och ner i en massa gånger hänga i luften.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror på konkurs inom 2 år från det att man drar in det ekonomiska stödet för badet. Var skall de få alla kunder ifrån? Vem f*n reser till Västerås bara för att bada i ett gammalt kraftverk? "Kokpunkten" kommer nog att kallas "fiaskot" inom ett par år.
/ den glade sjömannen från gideonsberg