tisdag 30 december 2008

Nyårsfunderingar

Snart är det ett nytt år. Det innebär för den vanliga människan att man byter almanacka på väggen och bryter alla löften man gav på nyårsnatten.

Det nya året innebär även nya lagar, både FRA- och IPRED-lagarna ska börja gälla under nästa år.
Detta får mig att inse vilket fantastiskt land vi faktiskt bor i.
Det finns så lite hot mot oss att man kan skrota hela försvaret, men ändå så mycket att man måste avlyssna samtliga medborgare.

Begåvningsreserven Björn Rosengren kläckte för några år sen ur sig att Norge var den sista Sovjetstaten.
Han hade fel, det är Sverige som stolt upprätthåller den traditionen.
Våra liv styrs från vaggan till graven av Partiet (vanligtvis Sossarna) och allt som du behöver veta för att vara en god medborgare och inte ifrågasätta något läser du i Pravda (Aftonbladet).

Vi har världens högsta skattetryck men trots det inte råd att ge våra gamla den omvårdnad som de har förtjänat efter att ha slitit ut sina kroppar och betalat sin skatt i 50 år. De får sitta i sin egen skit och äta mögligt bröd.
Den svenska skolan och vården förfaller i samma takt som vägarna medan FRA får köpa nya superdatorer för en massa miljoner för att spana efter "yttre hot".
Det känns på något sätt som att det största hotet mot Sverige kommer inifrån.
Det är våra politiker som är fullt sysselsatta med att montera ner välfärden som utgör hotet, de kan nog förstöra landet långt effektivare än vad ett eventuellt ryskt anfall skulle göra.

Varje steg som svensken tar måste övervakas och varje ord han uttalar eller mailar till någon måste sparas.
Staten är i full färd med att svetsa ihop en ny järnridå.

Eftersom allt man tycker och snart även tänker sparas så gäller det att passa sig, ty i Sverige av idag kan du inte ha vilka politiska åsikter du vill eftersom du då är farlig.
Om dina tankar ligger för långt till höger eller vänster om det som Partiet har dikterat så är du farlig.

Ett bra exempel på detta är att om du kritiserar integrationspolitiken (Södertälje kommun tog under 2007 mot fler irakier än USA och Canada tillsamans. Varför det? Det var inte vi som startade kriget...) så blir du stämplad som "främlingsfientlig".
Det här är riktigt märkligt. Det som från början är kritik av politikers beslut vrids till en sorts avsky mot en grupp människor enbart pga. var de råkar vara födda.
Jag vet inte var den där förvandlingen sker, det är iaf. inte i mitt huvud.

Jag kan upplysa om att en stor del av det som kallas "vardagsrasism" är ett missriktat politikerförakt.
Om man inte får diskutera ämnet utan att bli stämplad som småbarnsätande nazist så kan rektionen lätt bli "De där jävla ***** får allt de pekar på".

Det här har Mona & co extremt svårt att förstå, de kan ju inte ha fel. Det är vi i den stora fårskocken allmänheten som måste utbildas i lydnad och likriktat tänkande lite mer.
Ett av många kännetecken på psykopati är att man själv är ofelbar. Det är alltid "alla andra" som har och gör fel...

Man får väl söka politisk asyl i Danmark. Där råder det en nyktrare syn på saken. Dock inte vad gäller öl, vilket passar mig utmärkt... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har väl inte glömt att det är den fiina alliansen som styr(?) detta land nu?!

Farbror Leif sa...

Nejdå, det är jag medveten om. Jag hoppas innerligen att jag inte råkar ut för något så att jag blir långtidssjukskriven...

Jag antar att du syftar på att jag skrev "Mona & co". Det är därför att när det gäller frågorna som jag tog upp i inlägget - övervakning och integration - inte gör någon skillnad om det är det blåa eller det rödgröna partiet som leder landet.

I Sverige har vi i praktiken ett tvåpartisystem och "vi vet bäst" - mentaliteten är precis densamma vilket man än tittar på.