lördag 2 maj 2009

100

Eftersom detta tydligen är mitt 100:e blogginlägg så tänkte jag fira det genom att göra som alla andra fånar med blogg, nämligen berätta om min dag och illustrera med några bilder.

Jag vaknade kl 10 lite småseg efter gårdagens möbelkånkande och kurerade min trötthet med kaffe.
Efter att ha druckit en panna framför datorn begav jag mig utomhus i det vackra vädret. Det första stoppet blev i hamnen där jag konstaterade att "spektaklifieringen" av Västerås vackraste landmärke hade fortskridit sen jag var förbi sist.
Ja jag tycker faktiskt det, sen om det säger mest om mig eller om staden jag bor i vet jag faktiskt inte.



Efter det så begav jag mig ut på landsbygden. Jag träffade på en man som grillade/rökte korv.



Färden fortsatte till en campingplats där jag mötte några vänner som tagit premiärturen med sin lilla nätta husvagn.
Detta efter ett ganska förvirrat telefonsamtal där vi hörde ungefärligen vart sjunde ord. Det är fascinerande att man kunde sätta människor på månen för 40 år sen men man kan inte få tag på folk som befinner sig två mil utanför staden.
Hursomhelst så träffade jag även här på en man som... grillade.




Det är någonting med oss svenskar och vårat grillande. Så fort som tjälen har gått ur backen och solen tittar fram så ska det grillas. På något sätt så smakar maten bättre om den har blivit halvbränd och helrökt över briketter från Konsum. Eller så har det med ölen att göra, vad vet jag?

Återstoden av min vakna tid kommer med stor sannolikhet att spenderas framför tv:n.
Så, nu har jag berättat om min dag på äkta "jag vill ha uppmärksamhet därför skriver jag blogg" - manér.
Det var inte så där jätteskoj så jag tror nog att jag struntar i det framöver.

Inga kommentarer: