onsdag 20 maj 2009

"Tidningen"

Jag har blivit utsatt för ett politiskt attentat.
Jag fick nämligen tidningen "Tidningen" i brevlådan tidigare. Detta är en reklamblaska från Vänsterpartiet med anledning av det stundande EU-valet.

Det är inte många jag känner som har hört talas om detta spel för galleriet eller tänker gå och rösta. Inte det minsta förvånande eftersom EU skiter i medborgarna, då skiter medborgarna i EU. En logik som man måste vara politiker för att inte förstå.

Hur som helst så innehåller denna trycksak en massa propaganda om hur värdelöst EU är och hur mycket bättre det skulle bli om man röstade in kandidater från Vänsterpartiet. Kryddat med en ledarspalt där ärkefyllot Lars Ohly svamlar om björkar och öppna gränser.

Jag kan hålla med om en del av kritiken mot EU, det är en tungrodd urtidsödla som bara tjänar sina ministrar och inte folket. Men det lär inte bli bättre av att man röstar in ett gäng gamla kommunister där.
Den östra delen av Europa lider fortfarande av sviterna av sådana experiment.

Det där med "öppna gränser" låter bra om man är en blåögd idealist men de följder det får är att allt av värde (resurser, kompetens, arbeten etc.) försvinner utomlands och vi står kvar med våra pensionärer, sjuka samt en massa nyanlända som alla har det gemensamt att de kostar pengar. Som vi inte har eftersom vi måste betala för EU-parlamentarikernas gåsleverluncher.

Man bör se om sitt eget hus i första hand...


Apropå avdankade kommunister: Varje gång jag besöker det Systembolag som ligger närmast så sitter det en man där utanför. Till skillnad från andra som hänger utanför dessa butiker så är han varken full eller i färd med att misshandla ett dragspel. Han står och delar ut "Proletären", en tidning som utges av Kommunistiska partiet.
Jag hittade tidningens hemsida som var fylld av artiklar som hyllade diverse terrorister i mellanöstern och i samma andetag propagerade för att vi skulle ta hit dem.
Jag tecknade inte en prenumeration...

Men man måste berömma mannens envishet (alternativt 50-talets läkarvetenskap då han verkar lobotomerad) eftersom han står där varje dag i ur och skur.

Mycket bättre än att vräka skiten i min brevlåda.

1 kommentar:

Dante sa...

Hmm jag blev en gång påhoppad av en sådan filur utanför bolaget inför ett val, säkert samme man, hur som helst så visade det sig att gubb uslingen ville ha en tjuga för blaskan. Jag replikerade då snabbt att jag hade lagt mina sista slantar på sprit, då gav han mig ett nummer gratis.