torsdag 7 maj 2009

Balkongonanisten

I morse kände jag mig på gränsen till hälsosam och cyklade till jobbet. Detta fick jag äta upp sen när jag fick trampa hem i regn och motvind.
Det är påfrestande både fysiskt och psykiskt att motionera...


Jag läste om en kvinna i Lund som hade anmält sin granne för sexuellt ofredande eftersom han satt på balkongen och hissade skinn under morgonrocken när kvinnan syntes genom köksfönstret. Tingsrätten höll dock inte med om detta utan friade mannen eftersom det "inte var uteslutet att rörelserna under rocken i själva verket var resultatet av att mannen kliade sig på ett allergiutslag intill könet."

Detta kan ju bli en universalursäkt för alla blottare. "Nej konstapeln, jag vädrar bara mina utslag", säger mannen som står i motionsspåret och visar ballen för alla kvinnliga joggare.

Nu är det fritt fram att gå runt på stan en varm sommardag och massera bulan innanför shortsen. Det är bara att skylla på tvättmedlet, björkpollen eller morsans katt.
Eller varför inte myggor?
Jag har läst någonstans att saliv är bra mot kliande myggbett. Efter den här domen så kan man alltså gå fram till folk och fråga om de har lust att donera lite munapplicerad saliv på sitt kliande ollon.
Eller så kan man stoppa pitten i mjölkdisken på ICA eftersom man behöver dämpa svullnaden...

2 kommentarer:

Fargash sa...

Det är tydligen inte helt ovanligt att dylika pervon frias. För ett par år sedan blev en hyresvärd friad efter att ha installerat kameraövervakning i en av sina kvinnliga hyresgästers dusch. Fritt fram för äckel, som sagt.

Anonym sa...

det är bara äckligt om man själv tycker det. ;-)