onsdag 8 juli 2009

Lokalpress och skitungar

Jag måste dela med mig av en trevlig sida jag hittade idag.
Dagens Lokaltidningsbesvikelse - en blogg som listar de där artiklarna ur våra lokaltidningar där ett pucko gråter ut över någon (oftast) trivial besvikelse.
De där artiklarna som ofta handlar om Helmer, 87 som inte vann en pall kaffe på Bingolotto eftersom lottfan var ett halvår gammal. Eller Else-Maj, 51 som köpte en bit möglig choklad på Konsum.
Dessa artiklar illustreras ofta med en bild där puckot ifråga (med huvudet lätt på sned) håller upp sin burk med rutten tonfisk eller sin ogiltiga konsertbiljett.
Jag frossar inte i andras olycka men tycker att folk borde ha en sådan självinsikt att de inte trycker upp sin dumma nuna i ansiktet på alla i länet.

I dag har jag förresten skällt på grannarnas horungar (ett uttryck jag baserar på moderns utseende) eftersom de var i full färd med att banka på min cykel med några pinnar.
Den första impulsen var att gå ut och köra upp den där pinnen i anus på dem, men eftersom jag inte heter Michael Jackson så kommer jag nog inte undan ostraffat med sodomi av småpojkar. Det fick bli verbalt istället.

Inga kommentarer: