fredag 10 juli 2009

Semester mm.

Nu börjar min semester vilket känns extremt trevligt.
Jag har inga exakta planer ännu men vet att jag kommer att försöka hålla mig så lite framför datorn som möjligt.
Så om det inte skrivs något här på nån vecka så har jag inte dött, jag ligger bara och bryner fläsket någonstans.


För några dagar sedan hamnade jag i en argumentation om religion. Min motparts ståndpunkt var att eftersom jag var ateist så hade jag inte rätt att uttala mig eftersom vi har religionsfrihet i Sverige.

Jag svarade att inte ha någon tro är min tro och således omfattas även jag av denna "frihet".
Själv åtnjuter jag en enorm frihet eftersom jag inte inskränker mitt tänkande till vad som står i någon "helig bok" och jag inser heller inte vuxna människors behov av låtsaskompisar eller att försvara dessa med näbbar, klor och bomber.
"Min kompis Mollgan och hans dagbok är mer rätt än din. *pang*".

Min motpart lämnade bordet vi satt vid och sade att jag kommer att hamna i helvetet. "Där är jag redan" svarade jag.


En annan diskussion jag hamnade i gällde det fascinerande ämnet Michael Jacksons ungar. En herre argumenterade för att det visst kunde hända att en svart man fick vita barn.

Och visst kan det hända tyckte jag. Men det är inte enbart hudfärgen som skiljer...
Jag sade att det är helt klart att det inte är hans ungar.

Eftersom karln knaprade ett halvt apotek om dagen så var han troligen steril alternativt så hade hans läkare förklarat det olämpliga i att han skaffar barn pga. den kraftigt ökade risken för missbildningar.
Skulle han ha fått ett barn med grava missbildningar hade det nämligen varit jävligt kasst för hans image och ytterligare befäst hans status som "freak".
I så fall var beslutet att inte skaffa biologiska barn det vettigaste han gjorde de senaste 15 åren.

Givetvis så kunde jag dra åt helvete efter att ha vädrat de åsikterna.
Jag gissar att just det helvetet befolkas av små plastgubbar som moonwalkar runt mig 24/7.

Over and out.

1 kommentar:

Fargash sa...

Då syns vi helvetet, lovar att ha en kall öl färdig åt dig ;)