onsdag 1 december 2010

December...

...har det blivit nu och det är tämligen myggfritt ute.
I morse hade jag bokat tvättstugan, men jag råkade sova förbi den tiden så det får jag göra i morgon. Täcket kändes alldeles för varmt och skönt för att jag skulle vilja skiljas från det.


Facit från festen i lördags blev tydligen två demolerade näsor varav en fick sys med 17 stygn, en hoptryckt rygg, en bruten tå och några blåklockor och syltnäsor. Själv hade jag bara en episk baksmälla eftersom jag var alldeles för upptagen med att dricka öl och ha kul.
Frågan är om folk har råd med fler såna där fester på ett tag nu eftersom det blir lite sjukskrivningar efteråt...


Nästa vecka börjar jag jobba normal dagtid, 7-16.
Eftersom allt i "min bransch" är preliminärt och obeständigt så vet jag inte hur länge det blir. Jag ser det bara som ett litet break från de senaste fem årens skiftarbete som gärna får hålla i sig ett tag.
Då kanske jag kan bli av med min kroniska trötthet.


Veckans stora nyhet är siten Wikileaks publicering av en massa amerikanska dokument som väl var mindre smickrande för jänkarna.
Men man kan knappast kalla det för ett stort avslöjande, vad jänkarna anser om sin omvärld har de flesta människor med förståndet i behåll insett för länge sedan. Dessa dokument bekräftar bara folks fördomar.

Vissa politiker vill stämpla siten som en "terroristorganisation".
Mohaha, det där var en öm tå tydligen.
Dessa politiker och övriga makthavare som vill läsa alla privatpersoners e-post och helst köra upp en kamera i arslet på folk var vi än går får nu igen med samma mynt.
Visst är det kul att vara övervakad - speciellt om man har "rent mjöl i påsen"...

Inga kommentarer: