torsdag 23 december 2010

Julöl & fittpirog

Många tar ledigt alla mellandagarna och får sig således en ganska lång ledighet. Själv har jag bara tagit semester idag och dagen före nyårsafton, dels för att jag hade blivit tvungen att bränna så många semesterdagar för att få långledigt i år och dels för att det egentligen kan kvitta eftersom jag inte ska resa iväg någonstans.

Men i går kväll så skulle jag fira mitt miniatyr-jullov och satte mig på cykeln i 22-gradig kyla och trampade iväg till några bekanta. Jag övervägde allvarligt att sätta mig på spisen när jag kom fram eftersom det var svinkallt, men bestämde att en kastrull med glögg gjorde sig bättre på spisen än mina skinkor skulle ha gjort.

Vi drack och hade trevligt, det blev nästan lite lyteskomik eftersom det på festen fanns en snubbe som var världsmästare på att prata (och knulla - enligt egen utsago). Det mesta han diskuterade rörde underlivet och när han gjorde den oerhört smakfulla liknelsen mellan en gravid kvinnas sköte och en Gorbys-pirog så höll vi andra på att spotta ölen på varandra. Klart underhållande.

Jag kan tillägga att när jag var i affären tidigare idag så slank det med en Gorbys bara för sakens skull... :)
Nu ska jag leta julklappspapper.









Inga kommentarer: