tisdag 15 februari 2011

Tisdag

Jag passade på att hälsa på mina päron idag efter jobbet och dricka lite kaffe. På vägen hem började det bubbla i magen och jag fick mer eller mindre hoppa jämfota upp i lägenheten och parkera mig på porslinstronen.
Min mage brukar vara ganska tålig men tydligen blev chocken av riktigt kaffe efter en hel dag av rävgiftet som serveras i automaten på jobbet för mycket. Nåväl, jag hann läsa nästan hela "Västeråsaren" som låg på dassgolvet och skräpade.

På sagda golv ligger det en liten hög av allehanda pappersavfall som hamnar i min brevlåda..
Jag har många gånger funderat på att använda den till andra toalett-relaterade aktiviteter men det faller på att det är för obekvämt. Jag skulle dock kunna göra ett undantag vad gäller "Postkodlotteriet", som genom att det är adresserat till mig slinker förbi skylten på dörren. Det skulle vara en skön känsla att torka sig i arslet med bilden av en fånflinande herr Sjölund och sedan skicka tillbaka den till honom. Skit ska skit ha.


Apropå mänskligt avfall så blev jag efter en lång diskussion på Facebook tvungen att besöka objektet som avhandlades nämligen en blogg som drivs av en kvinna (tror jag) som kallar sig för Pissie, Fistie eller något i den stilen.
Det var tveklöst veckans största misstag.

Jag vet inte vad som kommer att ge mig värst mardrömmar, damens utseende eller hennes syn på livet. Vi pratar om en tjej som från början tycks ha sett helt normal ut men som nu har silikon på alla möjliga ställen. Till och med i arslet, som för övrigt är svårt att skilja från ansiktet. Jag tänker både på den bruna färgen och den skitström som kommer ur hålet mitt i.
Bloggens huvudämnen är hur många par skor hon har köpt för pappas pengar denna vecka samt hur konstigt det är att inte alla människor har skönhetsopererat sig efter man ju mår sååå mycket bättre då.

Jag har svårt att finna ord för sådana där typer, troligen beroende på att man inte kan formulera begripliga meningar när lunchen är på väg upp genom svalget igen.
Det värsta är att dessa personer tjänar grova pengar på saken. Varenda FjOjTiZ som klickar sig in på hennes sida genererar pengar till annonsnätverken. Dessa människor stör mig lika mycket som alla de som klickar på kvällstidningarnas rubriker om nakenchocker, skräckhalka och dödsknark.
Om man kunde hålla båda dessa kategorier av folk borta på tangentborden så skulle internet bli en bättre plats.

"Men du bloggar ju själv", säger säkert någon nu.
Jo förvisso. Men jag har aldrig påstått att jag har något vettigt att säga och förklarar heller inte för folk hur de måste vara och bete sig.
Jag kan bara komma med rekommendationer... :)

Jag skriver lite då och då helt enkelt för att jag inte har något vettigare för mig.
Sen om någon klickar sig runt på den här bloggen är ju inte mitt problem, det är mer en fråga för läsaren och dennes psykolog.

1 kommentar:

Din vapendragare sa...

Jadu min vän, vad säger man? Hon är som du skriver, mänskligt avfall. Jag mår illa bara jag tänker på det... Trodde dock att blondinbella bloggen skulle vara likadan, det var den dock inte som tur var....vore ju hemskt om det fanns två såna där silikonhjärnor!