tisdag 22 februari 2011

Tvättdags igen...

I afton hade jag bokat tid i tvättstugan men när jag kom ned där så mötte jag två personer som saknade kunskaper i både svenska språket och allmänt hyfs. De hade tydligen inte alls förstått hur bokningstavlan fungerade så jag fick peka och demonstrera dagens datum och att min nyckel passade.
De tycktes begripa och jag sade att de kunde få köra klart sina maskiner eftersom jag inte hade så mycket (och dessutom var på hyfsat bra humör). De nickade och verkade ha begripit.

När jag kom ner igen så hade de hämtat en släkting som på extremt knagglig engelska ursäktade dem.
Jag tyckte att om man kan förstå hur tvättmaskinen fungerar så borde väl bokningstavlan vara "a piece of cake", men vi får väl se om jag råkar på dem fler gånger...

Inga kommentarer: