onsdag 16 november 2011

Elchock?

Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något här just nu eftersom jag inte har något vettigt att säga.
Detta har förvisso inte hindrat mig de 490 gånger tidigare jag har skrivit ett inlägg, men jag har lekt med tanken att lägga ner några gånger.

Nåväl, detta var innan jag kom hem i eftermiddags och skulle göra kaffe. Efter en halv minut när det hade runnit igenom ett par centiliter av det svarta underverket så blir det strömavbrott.

Jag vet att det här räknas som "dagens I-landsproblem", men ändå.
Vafan, mitt kaffe liksom...

Efter en dryg halvtimma kom strömmen tillbaka och jag fick äntligen min varma dryck. Men jag hade funderingar på hur många värmeljus jag hade hemma och hur mycket värme de kunde alstra tillsammans. Koffeinberoende eller bara dum i huvudet?

Sedan läste jag i lokaltidningen att kommunen ska satsa två miljoner på ny julbelysning i city. De där två miljonerna kan man nog spendera lite bättre tycker jag. Förutom det rent uppenbara att man kan anställa några personer till inom vården så skulle man ju kunna ge dem till elverket så att de kan lappa ihop lite ledningar - så att man kan få sitt jävla kaffe nån gång...!


Och eftersom jag ändå sitter här nu så ska jag passa på att dela med mig av en liten filmsnutt.
Det är en sorts parodi på TV-shop och liknande trams, gjord för några år sedan av några svenskar. Talet är någon sorts hemmasnickrad tyska och humorn är pubertal. Vilket av en ren händelse är precis min nivå... :)





Jag noterade förresten att jag lyckades klämma in ett "chock" i rubriken. Karriärbyte till journalist på Aftonbladet sen då kanske...?

Inga kommentarer: