tisdag 8 november 2011

Gäsp...

Den här veckan jobbar jag 14-23.30 och vill då gärna ta lite sovmorgon, runt nio är en bra tid att börja fundera på att hasa sig ur sängen tycker jag.
Men i morse/natt så gick det mindre bra. Klockan 04.45 väcktes jag av att någon grannes hund skällde och ylade i en timmas tid. Det är ganska lyhört här och jag ville verkligen dräpa ägaren med en slö yxa just då.

Sen hade jag lagom somnat om då klockan blev 07.00 och det började blåsas löv utanför sovrumsfönstret. Alla vet ju hur två sådana maskiner låter och jag bara undrar - vad i helvete är det för fel på krattor?

Efter det så klev jag upp, gjorde kaffe, lade mig i soffan och slöglodde på tv. Nu inser jag att det börjar bli dags att fixa mat och sedan släpa sig iväg till jobbet, samt att jag inte är ett dugg piggare än i morse.
Det blir nog en trevlig kväll det här...

Helt apropå ingenting så hittade jag en satirisk och lite mindre politisk korrekt sida på nätet, nämligen: "Batikhäxan Berit" Elak humor med en hel del allvar i botten.

Inga kommentarer: