onsdag 2 november 2011

Onsdag...

... är det idag och jag har tillbringat eftermiddagen med att tvätta och bära upp och ner lite bråte till och från källaren.
Det finns lite skräp där nere, för två veckor sen så gjorde jag mig av med mina potentiella bomber. Alltså mina fyra gamla luftflaskor som har stått där nere sedan jag senast dök våren 2003. Ja, jag har dyk-cert för den som undrar men det blev bara ett tiotal dyk efter utbildningen innan det hamnade "på is" och sen dess har de bara stått och samlat damm. De utgjorde ingen fara när de bara stod där, men hade det börja brinna så var det ju i det ena paret 200 bars tryck. Hade kunnat blivit en fin smäll...

Nåväl, resten av utrustningen har jag kvar och skulle andan någon dag falla på igen så kan jag hyra flaskor. Dessutom så hade jag fått betala 1500 kronor för att provtrycka mina igen för att få använda dem så det kändes som att jag lika gärna kunde göra mig av med dem.

För ett tag sen så började jag lite smått att "piffa upp" mitt kyffe lite, jag tyckte att lägenheten såg lite väl risig ut.
Missförstå mig inte, jag tillhör inte dem som har en trave med mögliga pizzakartonger i soffan eller en massa skitrester runt hela toalettstolen men jag har haft en del prylar både högt och lågt och möbler som inte passar ihop med varandra.
Så jag bestämde mig för att fixa lite, först ut blev en bokhylla/tvbänk till vardagsrummet:







Jag är medveten om att min tv ser fånigt liten ut och att det ska upp lite mer på väggarna, men jag är ganska nöjd med resultatet. Nu är det bara resten av lägenheten kvar...


Apropå ingenting så fyller jag år på fredag, jag blir halvvägs till 72 för den som undrar.
Det är kutym att man skickar grattishälsningar till folk, men ärligt talat så har det där med att fylla år tappat sin charm. Det var kul tills man blev 25 ungefär, efter det så sitter man mest och funderar vart fan åren tog vägen...

Nej, man skulle göra som björnarna och sova sig fram till våren. Fast det ultimata vore väl kanske att vakna upp en vårdag en 10-15 år bakåt i tiden...

1 kommentar:

Fargash sa...

Var väl inte ens kul att fylla 25 ;)

Du får ett grattis på fredag iaf!