måndag 25 juni 2012

Kära grannar...

... var snälla att hoppa åt helvete tack.

I min trappuppgång bor en familj som emellanåt uppvisar ett beteende som inte ens anstår babianer. Familjen består av en liten skinntorr karl, en rund och snorkig kvinna och två söner som inte var hemma när hjärnorna delades ut. Vid ett tillfälle stod en av ungarna utanför och vrålade: "Håll käften, jävla hora" åt sin mamma med resultatet att deras far kom utrusande i enbart kalsonger och jagade ungen nedför gatan. Detta fann jag oerhört underhållande.

De har även en hund, en liten bjäbbande sak som gastar så fort de öppnar dörren och nervöst gör utfall mot allt som rör sig utanför. Jag betraktar mig normalt som djurvän men om det där lilla kräket skulle hugga efter mig så skulle det bli det sista den gjorde, det lovar jag.
Det konstiga är att de tycks ha hunden varannan vecka, som om de skulle dela vårdnaden om den med någon annan. Vilket den förmodligen inte mår bättre av. Och jag är medveten om att beteendet antagligen inte är hundens fel, utan att vissa människor inte borde få hantera levande organismer.


Nåväl, igår kväll satt jag och försökte kolla på en film då helvetet brakade loss i grannarnas lägenhet. Det är vanligtvis lugnt där, men någon dag i månaden hettar det till. Jag gissar på att det är då det är dags att förnya recepten...

Det skreks och gapades diverse okvädningsord och någonting kraschlandade på asfalten utanför. En snabb inspektion visade att det var en stor blomkruka som hade slutat sina dagar där. Samtidigt så ser jag hur en av ungarna cyklar iväg snabbt som fan samtidigt som han ger fingret åt sin mor som står på balkongen och hytter med näven efter honom.

Allt detta störde min filmkväll ganska rejält och jag tillbringade en lång stund med att fantisera om medeltida tortyrredskap.
Varsin järnjungfru dämpar nog skriken ganska bra...

Jag beklagade mig över detta på Facebook och fick frågan om de slogs eller knullade och svarade: "Knullar hoppas jag fan inte att de gör, ungarna de har nu är ett bevis på att vissa människors arvsanlag inte är kompatibla."


Jag fantiserade som sagt om både sträckbänkar och tumskruvar, men sådana har man inte så lätt tillgängliga nu för tiden. Men kanske den gamla stenmangeln jag har i källaren kan vara något att fundera på? :)



Vill man vara ifred från otyg som gapande grannar, Jehovas och Radiotjänst så får man väl bygga sig en liten stuga på en fjälltopp. Det tråkiga med det är val bara att det blir svårt med bra internetuppkoppling.


I övrigt så är det nu 10 grader varmt och horisontellt ösregn ute så jag är glad över att ha en sen semester i år. Oktoberväder i Juni, det kan väl inte bli sämre än så. Eller?

Inga kommentarer: