tisdag 12 juni 2012

Sommarlov skulle vara trevligt...

Min almanacka - och helgens alla fulla studenter - indikerar att det är sommar, men då undrar jag var sommarvädret är?

Fast egentligen så kan det väl kvitta just nu. Jag har enormt mycket att göra på jobbet eftersom vissa andra människor "längre bak i kedjan" inte kan sköta sitt jobb på ett tillfredsställande sätt utan skickar hit en massa skit.
Som jag sa till min skiftkamrat: "Vi har inte kollegor, vi har motarbetare".

Ja, jag är lite irriterad. Att jobba en massa övertid för att rensa upp efter andra tröttnar man på ganska snabbt.
Dessutom så blir den lilla fritid som återstår saboterad eftersom jag inte orkar ta mig för någonting vettigt efter några skitveckor.


Ibland så kan man dock få njuta av små lustigheter på hemmaplan.

Igår eftermiddag satt jag på balkongen med en kopp kaffe och en bok då några förbipasserande gav mig vibbar av amerikansk college-film.
Först kom det två snubbar traskande iklädda blå-gula tröjor med en platta öl. (Sportfånarna)
En kvart senare gick det förbi tre killar. En bar på pizzakartonger, den andra två cola-flaskor och den tredje en dator. (Nördarna)

Några lättklädda cheer-leaders som sprang efter sportfånarna såg jag dock inte till tyvärr, men man kan väl inte få allt...

Inga kommentarer: