onsdag 7 oktober 2009

Nytt vitt

Idag fick jag besök av två herrar från mitt bostadsbolag. De utförde en "vitvaruinventering" och konstaterade att jag kommer att få ny kyl/frys och spis senare i år.

Det är alltid trevligt med nya saker, speciellt om man slipper betala dem själv.
Fast det där med att slippa betala kan man ju diskutera, med den hyra jag betalar här så känns det lite surt att ha en spis som platsar i tekniska museets samlingar.
Miljöpartiet gnäller när jag ska ugnsbaka något eftersom man då måste återstarta en reaktor i Ringhals.

Eftersom jag tillhör de sk. "skötsamma" hyresgästerna - alltså de som inte odlar marihuana i badkaret, har fest 3 ggr. i veckan, blottar sig för grannungarna eller bränner ner huset - så tycker jag att jag borde få en liten bonus.
Jag känner mig lite fattig för tillfället (bilprovningen kan brinna i helvetet) så kyl och frys kan väl levereras färdigfyllda?

Inga kommentarer: