fredag 16 oktober 2009

Post & besök

Jag har en halvknepig äldre släkting som ibland ger upphov till både irritation och goda skratt.
Tanten är snäll, men det är inte plogat hela vägen fram...
Hon skickar ibland hit lite konstiga saker såsom porslinstomtar till jul, malätna skinnrockar från 50-talet och vedervärdigt fula golvlampor.

Idag var det dags igen. Jag fyller år om några veckor och hon hade skickat ett grattiskort. Det är ju ett ganska normalt förfarande men hon hade skickat det i ett rekommenderat brev som var frankerat för 62 kronor.
Förmodligen det mest påkostade gratulationskort jag någonsin har fått.


Apropå någonting helt annat så är den här bloggen utrustad med ett par besöksräknare. Jag är lite av en statistiknörd och tycker att det är intressant att få en ungefärlig bild av var mina besökare kommer ifrån.

En del träffar oroas man dock lite av. För några månader sen var Försvarets Radioanstalt (ni vet de där moderna brevsprättarna) här och kikade. Jag funderar lite på vad jag har skrivit då som kan uppfattas som ett hot mot rikets säkerhet.
Det kan vara någon post där jag har kallat *valfri politiker* för idiot. Men sådant är ju bara normalt sunt förnuft tycker jag.

Besöket från Polismyndigheten i Skåne län visar väl bara på vad resurserna används till. "Nej, vi sket i att rycka ut till knivslagsmålet i Rosengård eftersom vi var upptagna med att kolla festbilder från någon i Västerås. Det var mycket rövar där."

Men det där är ju bara spekulationer. Alla statsanställda sköter säkert sina jobb exemplariskt och ger oss valuta för våra skattekronor.

Hursomhelst så fick jag tidigare idag ett par träffar från någon som hade sökt på ordet "knullfilm".
Han lär ha blivit djupt besviken...

Inga kommentarer: