tisdag 27 oktober 2009

Snusksnask

När man läser alla små "utfyllnadsartiklar" i våra tidningar så får man lätt intrycket att Sverige enbart består av gnällspikar med triviala problem.
Dessa artiklar publiceras när det blir lite plats över, alltså de dagar man inte har hittat rasistiska budskap i glassar och skinkmackor och fröken Rosing har behållt trosorna på.

I går läste jag om familjen i Eskilstuna som hade hittat "porrkarameller" i lösgodishyllan.
Alltså "skumsnippan" Rosa musen samt gelésnoppar och -bröst.
Enligt artikeln var det de stackars baaarnen som gjorde det fruktansvärda fyndet och då antagligen traumatiserades för livet.

En normal 12-åring är mycket väl medveten om hur ett könsorgan ser ut och lär antagligen ha fnittrat sig halvt till döds över fyndet medan föräldrarna förfasades över det hemska tilltaget.
Det framgår inte av artikeln men man kan anta att föräldrarna är frireligiösa, annars så har jag svårt att begripa hur man kan uppröras så mycket över den saken att man springer till tidningen och gapar.

Sen att våra tidningar skriver vad skit som helst bara de kan få in porr, chock, rasar och liknande ord i rubriken är en annan femma.

Själv hade jag tyckt att det var skoj om min lokala godisbutik sålde sega pittar och pattar på lösvikt. Jag äter sällan själv godis men då hade jag ju haft något att donera till de små liven som springer runt och frågar "bus eller godis".

Som en bonus hade Aftonbladet fått en gratisartikel om barnen som "porrchockades i trappuppgången".

Inga kommentarer: