onsdag 9 december 2009

Grannar VI

"I öl finns frihet, i vatten finns bakterier" kläckte min hobbypoet till kompis ur sig för ett tag sen.
De två herrar i 60-års åldern som traskade förbi min balkong vid lunchtid idag verkade ha smakat friheten i många år och nu bestämt sig för att avancera. De gav sig ut på äventyr i den vida världen beväpnade med en dunk med någon mysko klar vätska i och en 1.5-litersflaska med Zingo. Jag vet inte var deras vingliga ben förde dem, men en kvalificerad gissning är den lokala kvarterskrogen.
Deras strapatsrika färd för dem över hinder såsom trottoarkanter och nyponbuskar och avslutas med flaggan i topp och byxorna nere sovande i sin egen avföring på golvet bredvid en ståltoalett.
Min gissning är att dessa herrar - som de matinéhjältar de minns från sin ungdom - inte ger sig i första taget utan kämpar vidare i sitt korståg mot den allmänna nykterheten. Jag förväntar mig att få se mer av deras äventyr framöver.


För övrigt så är det här blogginlägg nummer 200. Jag måste verkligen skaffa mig något vettigt att göra på fritiden...

Inga kommentarer: