söndag 6 december 2009

Söndagstripp

Idag gav jag mig ut på lite "skrotsafari". Jag hade siktet inställt på en stor gammal industrilokal men när jag anlände till platsen så konstaterade jag att den befann sig innanför stängslet till en återvinningsfirma där det sprang runt en massa folk som glodde misstänksamt på mig.
Herrarna där såg östeuropeiska och skitskumma ut och eftersom jag inte kan säga "Nej, jag ska inte sno koppar av er" på ryska och inte ville hamna i sjön med fötterna i cement så fick jag ge upp den idén.
Har man den här hobbyn så får man räkna med en "bom" ibland av diverse orsaker.

I krokarna gjorde jag dock ett fynd som fick mig på lite bättre humör. Vid en grusås hittade jag en skum byggnad som i sig inte var jätteintressant men bredvid hade någon dumpat sitt gamla tröskverk.






Som lite extra plåster på såren så blev det ett återbesök vid en ödegård inte alls långt hemifrån.
Det var ett år sedan jag var där sist och kikade och jag kunde konstatera att röran inne i bostadshuset hade förvärrats sen sist. Gården bär tydliga spår av uteliggare så det är väl dessa som rört runt, men de verkar hålla grafittislynglarna borta. Alltid nåt.








Jag hade ett stopp till inplanerat men eftersom det började bli mörkt så hoppade jag över det denna gång. Utflykten får trots den initiala besvikelsen och några onödiga kronor i bensin klart godkänt.

Inga kommentarer: