lördag 30 januari 2010

Lördag

Jag är en ganska onyttig person som rör mig alldeles för lite och äter och dricker en hel del. Men det är ju så gott...

Igår var jag på firmafest och spolade i mig några liter blaskig mellanöl på företagets bekostnad. Tyvärr så såg jag inga av de skandaler som är så vanliga på sådana tillställningar.
Det var ingen som kräktes på chefens kavaj, pippade med sekreteraren eller slog sin kollega på käften.

Vilka tråkmånsar jag jobbar med...
Det enda roliga var att studera en del personers rörelser på dansgolvet. Det finns tydligen de som är sämre än mig på att svänga sina håriga.

Efter några timmar drog vi vidare ett gäng till Blue Moon Bar. Där hände det inte heller något anmärkningsvärt. Promillen steg och plånboken blev tunnare, men inget mer.

I morse var jag sagolikt bakfull - jag skyller på dåligt uppvärmd mat på festen - och detta kureras med så många onyttigheter som möjligt.
Bakismaten ska vara flottig och full med socker och mysko ämnen med E-nummer.

Jag klämde i mig en pizza som nästan hade kladdat fast i kartongen och sköljde ner den med tidernas bästa bakisdricka, den flytande hjärtinfarkten körsbärs-Cola.





Jag läste i tidningen att Usama bin Laden har gett sig in i miljödebatten genom att hävda att klimatproblemen är USA:s fel och därför (orsak nr 625) bör de dödas.
Fan, jag har alltid tyckt att han har sett ut som en solbränd version av Birger Schlaug. De är kanske släkt...

Så nästa gång en sån där skäggig misslyckad abort med blöja på huvudet ska riva ett höghus så gör han det med ett segelflygplan?

1 kommentar:

Annica sa...

Isch, körsbärscola... du måste ha varit redigt bakis för att klämma ner den sörjan utan att den kom upp igen.