onsdag 3 februari 2010

Industrimuppar IV

Jag återkom nyligen till min gamla avdelning på jobbet och då var det dags för lite "catching-up" av sånt man missat.

I fredags var vi på fest med jobbet och vid middagen så får jag sällskap vid bordet av en man som slutade i höstas. Han sade upp sig utan någon närmare förklaring, men eftersom han är ganska tät och förmodligen kan leva på sina tillgångar så var det ingen som brydde sig så mycket om varför han slutade.
Precis när han satt sig ner får jag ett sms från min kollega på andra sidan bordet: "Du vet väl om att han satte på städerskan på toaletten och inte fick jobba kvar för sin fru?".

Vafan, gör folk sånt annat än i dåliga komedier?
Och hur 17 förklarade han det för sin fru?
"Älskling jag slant lite med ballen på jobbet idag"...


Jag nämnde tidigare mannen som delar dubbelsäng med sin mor, de flesta är övertygade om att han är oskuld men så är tydligen inte fallet.
"E" som jag kallar honom har tydligen gått på horhus, åtminstone för några år sedan. Det var dock inget för honom eftersom han hade svårt att behålla ståndet. Lösningen var att trä en gummisnodd på ballen men tydligen så glömde han vid något tillfälle kvar den och har sedan dess haft problem med familjelyckan. "Den blev blå", har han sagt.
Det där är lite mer än vad jag helst vill veta om mina konstiga kollegor och jag är ganska glad över att alltid vara beväpnad med kniv under arbetstid.


Under min korta vistelse på en annan avdelning så träffade jag på mannen som talar med handskar, sina egna oftast.
Han pratar iofs. med många döda ting, men när han konverserar med handskarna ser det riktigt vansinnigt ut.
"Men min lilla vän, varför vill du inte passa idag" och "Har du haft det bra i fickan hela natten" är sånt man kan få höra ifrån honom.


En annan herre (som i övrigt är ganska normal) har en förmåga att spola i sig ansenliga mängder starkvaror när det är fest och då kan det hända en del intressant. Han bor i ett mindre samhälle två mil utanför stan och efter en blöt krogkväll beslöt han sig för att traska hem. Efter ett tag så blev han trött och började se sig om efter någon form av fortskaffningsmedel. När han passerade ett vägbygge hittade han ett sådant i form av en vält som han lyckades få igång och puttra hemåt i.
Dessa åkdon är ju allt annat än diskreta så efter ett tag ringde någon snuten som kunde jogga ikapp karln.

Jag gillar normalt inte fyllekörningar, men den där svängen var ganska lustig. Det tyckte dock inte polisen så han fick vara utan sitt körkort ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA HAAAA!

/Irrblosset