torsdag 11 februari 2010

Com inte Hem hit II

Klockan 20.45 i afton satt jag i godan ro och slösurfade när det ringer på dörren.

"Vem fan ringer på dörren nu?", tänkte jag och öppnade.
Där utanför står det kort, ful tant från ComHem som ville sälja in deras internet till mig.

ComHem är Sveriges mest utskällda leverantör av internet. Det fungerar riktigt dåligt och kundtjänsten tar 10 dagar på sig att svara på ett mail.

Det upplyste jag henne om och sade att jag var nöjd med den leverantör jag har idag, via Stadsnätet.
Jag fick till svar att "Naee, de senaste 1½ åren har det fungerat bra och många i det här området har bytt från Stadsnätet till oss".

Helt uppenbart så står sumptrollet och ljuger mig rätt upp i ansiktet.

Jag svarade att jag nog kan ringa runt till tio personer som har en smått avvikande uppfattning om deras service, dessutom så får jag tag på "min" kundtjänst snabbt om jag har klagomål eller funderingar.
Detta lyssnade hon inte på utan började babbla priser så då drog jag igen dörren mitt i en mening.

Talk to the door, biiiach...


ComHem är ett av Sveriges sämsta företag alla kategorier. Det är skit från topp till botten enligt de flesta och de har "vunnit" tävlingen Sämst Kundservice två år i rad.
Varför skulle jag vilja byta bort något som fungerar mot något från de där pajasarna?

Sen det där med dörrknackning. Är det så att de vet med sig att alla som har lite koll vet vad de går för så de försöker ragga upp nån dum jävel i ett hyreshusområde som de hoppas inte har någon aning om deras rykte utan sväljer hela betet?

De lägger sig alltså på samma nivå som dammsugarförsäljare och Jehovas. Snacka om att bekänna färg direkt...

Den påtagligaste skillnaden är väl att Jesus-tokarna skickar ut en attraktiv kvinna för att försöka smöra till sig medlemsskap, medan ComHem sätter spaden i jorden och sätter en jacka på allt vad som kan tänkas komma upp.

Är det olagligt att elektrifiera sin ytterdörr?

2 kommentarer:

Tommy sa...

Lite högspänning i gamla Comhem kärringar har väl aldrig skadat? ;)

Anonym sa...

Com Hem kallas Gå Bort här.
Deras leverans av internet suger statarballe på löpmeter, deras kundtjänst likaså. Tyvärr måste jag meddela att Bögbandsbolaget är precis lika kasst.
/Irrblosset