lördag 27 februari 2010

Vecka åtta.

Den här veckan har det inte hänt ett skit förutom att jag har varit förbannad på snön. Hur mycket kan det komma egentligen?
Just nu är det två plusgrader ute, alltså 25 grader varmare än i måndags morse. Fascinerande.
Både vårflod och mygginvasion lär slå rekord i år.

De olympiska vinterspelen avslutas officiellt senare idag, men för mig som enbart är intresserad av hockeyn så tog det slut i går morse klockan åtta på morgonen.
Tre kronor har sjunkit i värde till en och femtio ungefär och det retar mig enormt att finländarna kom längre.

Sverige har plockat en hög medaljer och det är väl alltid trevligt även om jag inte bryr mig speciellt mycket om sporter som skidskytte och curling.
Just nu avgörs finalen i curling. Det är alltså några damer som tävlar i vilka som är bäst på att borsta en isplan.
När tävlingen är slut så kan de söka jobb på Banverket, de verkar ha behov av folk som kan borsta is...

Men man kan ju alltid trösta sig med att de finns både dåliga och usla idrottsutövare. Jag hittade nyss det här klippet på en dam som borde träna en smula till.

http://www.liveleak.com/view?i=875_1266897233

Jag hittade även dessa riktigt snygga fotografier från OS.

http://www.boston.com/bigpicture/2010/02/vancouver_2010_part_1_of_2.html

När man ser sådana bilder så inser man att det kanske är läge att sälja kameran och ägna sig åt knyppling istället.

1 kommentar:

Tommy sa...

Nu verkar vi ha fått snön upp hit också! Det kräksnöar ut nu! :S