lördag 26 mars 2011

En bensträckare

Idag har det varit strålande vårväder så det var läge för en liten utflykt i bygden.

Först tittade jag till den gamla Draken som tycktes längta upp mot det blå igen.



Sedan kikade jag lite på en fin gård som ligger på vad som en gång var "hemlig mark" och där det då surrade av män i gröna uniformer.


Om man inte tycker att de vanliga "väktare med folkilsken hund" - skyltarna räcker till.


 Fin patina på gatubelysningen.


 Underjorden tycks fortfarande dölja hemligheter.



Jag måste kanske nämna att jag inte har gjort någonting olagligt när jag promenerade runt. Det råder inget fotoförbud och jag har inte klättrat över några stängsel.



Lite senare så snubblade jag över ett intressant hål i skogen på en annan plats. Det framgår ganska tydligt att det inte är en grävling som bär ansvaret.
Men det där är en annan historia som vi tar någon annan dag...


Inga kommentarer: