tisdag 1 mars 2011

En titt i arkivet V

Nu har jag börjat gräva i mina föräldrars fotosamling som spänner från sent 60-tal till 90-tal, vad jag vet nu. Negativen ligger i en hiskelig oordning och det är svårt att tidsbestämma en del exakt.

Förutom att innehålla smått pinsamma bilder på mig så utgör de ett intressant tidsdokument. Kläderna, miljöerna, bilarna etcetera är kul att se så jag tänkte lägga ut en hög här lite då och då. I vanlig ordning i helt o-kronologisk ordning, men det kan ni väl ha överseende med?

Den första bilden visar en ung herre som är i full färd med att fira sin treårsdag 1978, gissa vem? :)



Här provsits det en polismotorcykel 1980.



Några av polisens hundförare har en uppvisning, förmodligen samma tillställning. Snitsiga uniformer...



En gatubild från Åbo tidigt 70-tal.



Från samma resa. Fyllpråmarna på Östersjön var lite mindre på den tiden.



Etta med ko-vrå?



Hemmabio och redig ljudanläggning hade vi 1981.





Jag har inte den blekaste om vem den här karlen är, men med den skjortan och flugan får han vara med :)


Inga kommentarer: