tisdag 7 juni 2011

Badjävlar

I dag har det varit olidligt varmt på min arbetsplats.
Kläderna klibbade fast på kroppen och jag väntade mig att när som helst hitta ett gäng nakna finnar med björkriset i högsta hugg.

Vi har en kylanläggning (för den tekniska utrustningen - inte för personalens skull) men den hade packat ihop. Vi har blivit lovade att den ska fungera i morgon men det återstår väl att se.

Efter jobbet så tog jag med mig en handduk och for ut och provade badvattnet. Jag valde ett vattenfyllt grustag ett par mil norr om stan eftersom de flesta skränande fjortisarna inte orkar åka moped så långt.

Tyvärr så hade jag glömt det faktumet att fjortisar av det kvinnliga könet gärna skaffar sig några år äldre pojkvänner som har lyckats staka sig genom körkortsteorin...

Efter ett tag dök det upp ett gäng bestående av tre fjortishonor och en hane. De slog sig ner 10 meter från mig och sen började kakafonin. De små liven tyckte att det var jättekallt i vattnet och de tjöt som ett bromsande godståg varje gång de kände på vattnet med tårna.

Sedan så fick killen i gänget för sig att kasta den minsta av de blonderade mistlurarna i vattnet. Jag fick bita hårt i handduken för att inte skratta högt.

Efter att ha lekt Moby Dick ett tag så lade jag mig att torka i solen. Fjortisarna gjorde likaledes och det var riktigt intressant att höra deras tankar.
En skulle tydligen dricka hela åtta öl på skolavslutningen och jag lyckades kväva infallet att vråla: "Det spolade jag i mig till frukost, jävla amatörer".

Sen så fick jag lära mig att miiiinst hälften av alla tjejer får sin första orgasm på hästryggen och att någon Anna-Karin hade sugit av någon Benny i en städskrubb. Tydligen skulle någon Henke med enorm kuk vara inblandat i det där på något sätt också.
När jag gick förbi dem på väg hem sen så satt två av tjejerna och diskuterade nagellack och killen skyfflade in en halv dosa snus i truten.
"Könsstereotyperna lever än", tänkte jag.

När jag stod vid bilen och bytte om så råkade jag förresten visa arslet för en kärring som rastade sin hund. Hon gav mig en förnärmad blick som jag inte kunde förstå eftersom hennes ansikte inte heller var en fager syn.

Undrar om jag ska bada igen i morgon?

Inga kommentarer: