torsdag 2 juni 2011

Lapp & peng

Äsch vad det var tråkigt att jobba idag. Men jag fick åtminstone dra lite på smilbanden när jag gick förbi en anslagstavla och såg den här annonsen:



"Fan vilken lyckans ost" tänkte jag, det är bara att anmäla henne till "Vem vill bli miljonär" så är ekonomin tryggad för all framtid. Jag ska sätta in en kontaktannons med det där kriteriet i så får vi se om någon nappar.

För han kan väl inte ha menat något annat med den där lappen va?


Apropå ingenting så fick jag tidigare i veckan återigen ett mysko mynt i växel på den lokala kiosken. Denna gång en "Franco-peng", 5 spanska gamla pesetas.



Det känns på något sätt som att de där Cashguard-systemen som finns i många affärer inte bara är till för att minska rånrisken utan även för att man inte ska kunna betala med annat än giltiga mynt från rätt land.
Det gäller nog att granska växelpengarna från den där kiosken noggrant framöver så att inte plånboken börjar fyllas med kapsyler...

Inga kommentarer: