torsdag 16 juni 2011

Torsdagsnöjet




Vad finns det för bättre nöjen en torsdag än att skura sin toalett?

Miljontals förmodligen, men jag har fått ett litet ryck och börjat röja upp i mitt kyffe. Solsting tippar jag på...
Det hela började i lördags då jag noterade att en av fredagens festdeltagare hade skrivit "Dammig" på min tv och då insåg jag att dammtorkningen nog var en smula eftersatt här.

För att förtydliga mig så är det inte så illa att det ligger halvätna mögliga pizzor i soffan eller att man måste sanera spisen med bandslip, men saker har en förmåga att bli kvar i hörnen.
På fönsterbrädan i köket stod adventsljusstaken kvar... :)

Nåväl, jag bestämde mig för att snygga till lite och inledde med att kasta ut ett par halvtrasiga högtalare, en gammal datorskärm och lite annat som bara stod och skräpade.
En fördel med sådana aktiviteter är att man får orsak att skaffa nya saker. Min nya breda skärm exempelvis är riktigt trevlig när man ska kolla på filmer man tank... nyheterna på Aftonbladet menar jag.

Idag hade turen alltså kommit till badrummet och jag ställde mig på knä framför badkaret, skruvade bort fronten och kikade in likt kapten Kirk på jakt efter nya livsformer. Jag kammade dock noll i mitt sökande, det såg faktiskt hyfsat ut där. Det enda anmärkningsvärda var att det satt en 25-öring i avloppsbrunnen. Den har nog suttit där ett tag.


I övrigt händer det inte så mycket i tillvaron.

Inga kommentarer: