söndag 19 juni 2011

Männen som kramas med stenar...

I lördags så begav jag mig iväg till några bekanta på lite grillat och en öl. Det spelades även Monopol vilket inte gick direkt skitbra.
Dagen efter så mådde vi osedvanligt bra och då var det dags för trädgårdsarbete. Vi grävde hål för belysningsstolpar och fick baxa/brotta upp en del stenbumlingar ur hålet.
Det var svettigt men vi vann brottningsmatchen.

 



På vägen hem så snubblade jag över ett trevligt övergivet hyreshus. Dessvärre så var det ordentligt tillbommat så jag fick nöja mig med att beundra den fina fasaden...

 
 
 

2 kommentarer:

Emelie sa...

Tjena, och tack för hjälpen i helgen! Kan tillägga att det nu lyser... Och var tvungen att efterforska lite samt testa jordfelsbrytaren och att den löser vid kontakt mellan jord och nolla beror på potentialskillnad. Trots byglingen vid mätarcentraln då impedansen hos kablarna genererar denna pot. (ej alltid noll i jord/nolla pga krypström mm.) Ha det gött över midsommar och drick inte med måtta!!

Farbror Leif sa...

Så lite så, alltid trevligt att brottas med urberget.. :)
Nu när du påpekar det det så låter det ju logiskt att den löser ut då ja. Det är väl bara i det teoretiska idealfallet (utan långa och åldrande kablar) som de har samma potential. Krypströmmen i den där anläggningen kan nog lätt överstiga 30 mA.
Någon "Måtta" känner jag inte så varför skulle jag vilja dricka med honom? :p
Ha det.