tisdag 2 augusti 2011

Augusti...

...har det tydligen blivit nu och jag har avverkat drygt hälften av min semester.
I går var jag flyttkarl i värmen och det var lite smådrygt så i morse tog jag mig en lång sovmorgon och överväger nu att slappa resten av min ledighet.
Jag planerar att umgås med vänner, bada och eventuellt ta en öl eller två. Om andan faller på kan det kanske bli nån liten sväng till något mysigt övergivet också.

Detta är alltså planen, men jag har som bekant lite svårt att säga nej till diverse aktiviteter om någon ber mig hjälpa till så vi får väl se. Mina föresatser är goda i alla fall...

I eftermiddags besökte jag några bekanta som hade snickrat lite. Vid första anblicken så verkar det vara en lekstuga åt barnen eller kanske ett avskilt krypin för senila gammelfarmor (I båda fallen kan en inhägnad rastgård vara användbar).



Men när man öppnar dörren så:


Man skulle kanske bli tupp i sitt nästa liv?

Inga kommentarer: