torsdag 11 augusti 2011

En liten tur...

Tidigare idag begav jag mig ut på en liten åktur och lyckades snubbla på en del intressanta platser.
Här är några exempel:

En omformarstation/reservupplagsplats i berget. Den som vill veta vad sådana använts till får googla, förklaringen blir ganska lång...
Här var all utrustning utriven, men det var föredömligt fritt från klotter.



Sen var det dags för lunch i en liten stad som en övergiven järnväg skär tvärs igenom.



Det liknar en miniatyrversion av Chicago, men här bestod gangstrarna av en flock skränande alkisar på en bänk.


Apropå järnvägar så hittade jag denna skylt i en liten håla:




"Velociped" är ett uttryck man hör alltför sällan...



Som avslutning på dagen tänkte jag kika på ett par fina gamla broar. Tyvärr så fick jag inga bra sidovyer på grund av lågt stående sol, elstängsel och sankmark. Men men... Får väl testa igen nån annan gång.

 
 
 
 
 
 


Med dessa och ett par stopp till i bagaget så är jag ganska nöjd med min utflykt.


Inga kommentarer: