tisdag 16 augusti 2011

Hejdå macken...

I helgen kikade jag lite på en öde bensinmack och vägkrog i närheten. Den ligger intill motorvägen och var för några år sen relativt välbesökt. Nu är den stängd och de flesta inventarierna är borta.

Jag hörde berättas att ägaren hade avlidit hastigt för en tid sedan, men om det var under pågående renovering eller om sakerna har plockats ut efteråt vet jag inte.
Kassaskåpen innehöll förresten inget intressant.

För övrigt så sitter skyltarna längs motorvägen kvar som visar att man kan svänga av här för bensin och mat. Trafikverket är inte så snabba tydligen...

Så under den halvtimman jag spenderade på platsen så dök det upp en 5-6 bilister som såg väldigt förvirrade ut när de närmade sig pumparna som på lite håll ser ut att vara i funktion.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


I övrigt så händer det väl inte så mycket. Semestern är slut och det var väl inte direkt så att jag trippade till jobbet i går morse med lätta steg... Sen har det redan börjat tjatas om helgarbete, hur skulle det vara att planera lite bättre kanske?


Här är förresten en bild som jag valde bort i förra inlägget eftersom jag tyckte den var för dålig. Ett tomt och igenbommat hyreshus som ligger fint till skogskanten i en liten håla i Gästrikland. Man skulle kanske köpa ett sånt för att slippa grannar. 
Ja, mina grannars mops och ungar har gapat en halvtimma nu och jag känner verkligen att eremitlivet verkar lockande just nu....




Inga kommentarer: