måndag 17 oktober 2011

Bakluckeloppis?

Nu är det nog snart vinter, kvart över fem i morse var det fullt med frost på grannarnas bilar. Själv hade jag för en gångs skull haft hjärnan igång på söndagskvällen och kopplat in motor- och kupévärmare.
Jag passade även på att byta till vinterdäck, även om jag fuskade lite genom att betala en man på en verkstad 200 kronor för besväret. Kalla mig lat eller omanlig om ni vill men jag anser att det helt klart är värt det. Man tröttnar på att stå och slita med fälgkorset på en blåsig parkering efter några år.

Nåväl, eftersom min bagagelucka bär vissa likheter med ett zigenarläger så var det dags för sanering för att få i hjulen. Jag vet inte vad som har hänt däri under sommaren men jag fann bland annat tre öl och ett par kalsonger.

Den festen minns jag fan inte... :)

Men eftersom folk uppenbarligen köper vad som helst så får jag väl nästa år bege mig iväg till ett sånt där bakluckeloppis och hoppas på att någon vill ha allt skrot (förutom mina öl givetvis).
Jag tänkte göra en skylt: "Allt ska bort - kalsonger på köpet".

Inga kommentarer: