fredag 21 oktober 2011

Fredagsmys?

Jag kom hem efter jobbet idag runt 14.30, satt vid datorn en stund och lade mig sedan på sängen och snarkade i 2½ timma. Just nu står jag och reder till en kryddig köttfärssås som jag tänkte låta omvandlas till underhudsfett medan jag vilar i badkaret.

Jag känner mig nästan kriminellt förslappad, men tycker ändå att jag är värd det efter veckans strapatser med IKEA-möbler (ja, jag fick ihop otyget till slut) samt det faktum att jag är kommenderad att arbeta i morgon bitti igen.

Nu har tydligen kung Bore så smått börjat vakna ur sin sommardvala (det svinet), ty i morse var det minusgrader och svinhalt. Kombinationen nylagd asfalt, löv, frost och en nyvaken Farbror Leif gav upphov till en spännande cykelfärd till jobbet. Men jag överlevde utan skavanker.
I morgon tänkte jag skämma bort mig själv lite genom att ta bilen till jobbet och var således nyss ute och stoppade i sladden. Karln som uppfann kupévärmaren borde få ett par Nobelpris.


För övrigt så har jag noterat att en av mina favoritsidor på nätet, tecknaren "Vesslan" är igång igen efter en liten paus, och han är lika absurd som vanligt:




http://www.vesslan.com

Inga kommentarer: