tisdag 11 oktober 2011

En ovanligt jävlig tvättdag

Finns det något bättre sätt att tillbringa en ledig förmiddag på än att tvätta?
Javisst, man kan krydda den med att bomma att kolla om man har något tvättmedel hemma och då få trampa iväg till affären fort som fan. Sedan kan man konstatera att nycklarna ligger kvar i den låsta tvättstugan och lösa dilemmat genom att åla in genom ett fönster.

Jag kände mig som en korpulent, skallig och vilt svärande version av Indiana Jones när jag med visst besvär bökade mig in genom ett källarfönster som sitter 2 meter upp från golvnivån i tvättstugan. Resultatet blev en mindre graciös landning på golvet.
Nästa gång blir det kofoten...


I morgon ska jag eventuellt fara till IKEA och inhandla en bänk som matchar bokhyllan i vardagsrummet och vid tillfälle försöka skruva ihop denna. Det känns som att den här veckan kan bli rent fantastisk för blodtrycket...

Inga kommentarer: