onsdag 5 oktober 2011

Tisdagspizza och lite nötknäppning

Igår besökte jag min närbutik för att kompletteringshandla lite. Note to self - storhandla aldrig när du är bakfull.
Utanför butiken finns en parkbänk som egentligen är till för att de många äldre i området ska kunna vila sig lite. Dessvärre så får de sällan plats eftersom de lokala alkoholisterna brukar sitta där och skräna.
Nu talar jag inte om de riktiga T-sprits alkisarna, de sitter inte där förmodligen eftersom det är för långt till närmaste mack som säljer lösningsmedel.
Utan här sitter B-laget, som röda i ansiktet springer och köper en folköl i taget och pratar om hur bra allt var på "den gamla goda tiden då sossarna styrde". Jo, givetvis är det moderaternas fel att du supit bort ditt liv din lata jävel...

Nåväl, precis när jag passerar ut genom dörren så kalvar ett av asen ur sig sin spritmarinerade middag mitt framför mig så jag får ta ett stort kliv över den stinkande pölen.
Mitt huvud fylldes av tankar om att tryna fyllots nylle i sitt konstverk och tvångsavlivningar rent generellt, även om jag antog att krematoriet skulle explodera.
Nu är jag inte så kräsmagad så jag avnjöt min köttfärssås med god aptit hemma men funderade lite på om inte dessa avskräden ändå skulle kunna göra lite nytta. Förutom det givna att man kan ha dem som avskräckande exempel i skolornas antidrog-kampanjer så skulle man kunna ställa ett par såna där utanför Friskis & Svettis lokaler eftersom de har en starkt aptitdämpande effekt.

För övrigt undrar jag varför kommunen envisas med att gräva hål i cykelbanorna och strö grus runt dessa. I januari brukar man ju inte se ett enda gruskorn...


Jag läste i tidningen att Ryssland med stor sannolikhet kommer att införa kemisk kastrering för dömda pedofiler. Detta låter som ett lovvärt initiativ, även om jag själv skulle rösta för att ingreppet utfördes kirurgiskt med en slö förskärare.
Ryssland har aldrig tilltalat mig varken under kommunistepoken eller efter, men synen på kriminaliet gillar jag i många avseenden.

Detta skulle vara något att införa även här, men det lär nog aldrig ske eftersom regering och riksdag till stor del består av "batikkärringar" (av båda könen) som betraktar världen som ett enda stort saftkalas och tror att man kan bota alla bara de får en kanelbulle till...

Inga kommentarer: