måndag 26 november 2012

Ticktack...

Måndagar är generellt sätt ganska odugliga, men vissa är värre än andra.
På min arbetsplats talas det mycket om att "höja produktiviteten" just nu och till vår lilla avdelning (vi är två personer där för tillfället) har det kommit en herre som ska studera verksamheten.

I dag skulle han genomföra en "tidsstudie", vilket alltså innebär att han mäter hur lång tid varje moment vi utför tar. Min kollega var upptagen med annat så det blev jag som fick bli föremål för studien.

För den som inte råkat ut för något liknande så kan jag tala om att det är fruktansvärt irriterande och en ordentlig stressfaktor. Man (eller åtminstone jag) känner sig personligt utpekad som ett sorts problem.

Jag är fullt medveten om att jag är alldeles för bra på att tänka negativt, vilket jag försöker arbeta bort. Men vid sådana här tillfällen fylls mitt huvud av tankar av typen: "Du är värdelös" och "Jaha, har jag gått runt här i 2½ år och jobbat dåligt så är det väl bara att hyra in någon annan".

Rätt eller fel, men så går mina tankar.

Sen så blev det givetvis inte bättre av att jag var väldigt trött och knappt orkade kommunicera med annat än grymtningar.


Det ska bli intressant att ta del av resultatet av den där studien. Om inte annat så har jag kanske en fullgod anledning att supa upp hela löningen på en helg...

Kvällen kommer att spenderas i tvättstugan. Tråkigt det med, men jag slipper i alla fall att bli klockad.

Inga kommentarer: