söndag 2 december 2012

Första advent...

... har det hunnit bli och dagen till ära har Kung Bore stuckit fram sitt fula tryne. Det är just nu -14 ute och det har nog krupit ner ännu mer till i morgon bitti.
Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på björnar och andra som får sova sig igenom vintern.

I fredags var det lite behagligare väder så jag cyklade fram och tillbaka till jobbet. Lite halt bara, men det gick ganska bra.
På vägen hem passerade jag en lång bilkö och tänkte: "fan vad skönt att slippa det där".
En minut senare får jag punktering...

Är det verkligen som så att man inte får tänka en enda positiv tanke utan att få en spark i nyllet?
Ibland undrar jag vems synder det egentligen är jag får sona.


Nåväl, cykelreparationer stod väldigt långt ner på priolistan inför helgen. I stället så dekorerade jag mitt hem lite. Det finns de vars julpynt får en holländsk bordell att verka diskret men jag nöjde mig med en stjärna, en ljuskon och en ljusslinga på balkongen.

Sedan blev det film och en del glögg. För att det är varmt, gott och jag tyckte att jag hade förtjänat det.




Inga kommentarer: