tisdag 25 december 2012

Hohoho... *host*

Det blev julafton i år igen och i vanlig ordning for jag hem till mina föräldrar för mat och klappbyte.
Jag har ganska dålig fantasi vad gäller att hitta på presenter åt folk om jag inte finner någonting som de har akut behov av.

Efter att ha lagt pannan i djupa veck ett bra tag så kom jag på att en bekant designar och tillverkar lampor och ljusstakar av rörkopplingar. Så det fick bli en fin ljusstake:




Några olika varianter och storlekar finns till salu hos Formgruppen i Västerås och jag tycker personligen att de är riktigt läckra.
Är det förresten ett tecken på god smak eller bara ålder när man ger bort konsthantverk i julklapp? :)

Själv så hade jag tydligen varit ganska snäll i år då jag fick ett par handskar, lite "lukta gott", grytlappar och presentkort på IKEA.

Senare på kvällen hälsade jag på några kompisar, drack glögg och kollade på tv. Vi såg bland annat den oerhört underhållande filmen "Tomten är far till alla barnen".
Jag tycker att svensk film suger rent generellt, men den där är ett undantag och "Dö för helvete tomtejävel!!!" är förmodligen den bästa replik som någonsin yttrats i en film. :)


I dag är det juldagen och traditionsenligt var det en krogsväng inplanerad till kvällen men nu har jag gått och blivit lite sjuk så jag hoppar över det i år. Ett par öl hade jag väl kunnat ta, men att boka bord och åka ner på stan känns inte riktigt värt pengarna om jag skulle bli tvungen att åka hem efter några timmar.

Så det blir nog till att spendera aftonen i soffan framför tv:n. Lite typiskt att bli risig när man för en gångs skull har långledigt, men det är väl den där Murphy igen...

 

Inga kommentarer: