lördag 25 maj 2013

En liten utflykt

I morse tog jag en tur med bilen i det fina försommarvädret. Målet var ett gammalt gästgiveri jag hade hört talas om. Jag fann det till slut i ett väldigt förfallet skick, bland annat så är golvet på bottenvåningen helt borta.
De slitna presenningarna på taket och de igenspikade fönstren tyder på att någon gjort ett försök att bromsa förfallet för några år sedan. Men renoveringar kostar så jag antar att man helt enkelt gav upp.

Byggnaden var i stort sett bara ett tomt skal. Jag utforskade dock aldrig vinden då det satt ett gigantiskt getingbo med full aktivitet kring i vindstrappan. De små ondskefulla krypen började visa intresse för mig så jag fann det för gott att lämna huset i rask takt.







På hemvägen hittade jag en övergiven kontorsbyggnad i ett industriområde. Huset välkomnade mig med öppna dörrar men dessvärre så såg det ut som om en orkan hade farit fram där inne. Trappan var dock rätt så snitsig.



 



Ingen av mina mest givande utflykter, men ändå ett helt ok sätt att fördriva en förmiddag på.

Inga kommentarer: