måndag 6 maj 2013

Två tanter.

Nu tycks vi äntligen gå mot lite varmare tider vilket känns väldigt efterlängtat.

Tidigare idag tog jag en promenad i solen iklädd shorts och T-shirt. De som känner mig vet att det är min standardklädsel under sommarhalvåret och ett par jag mötte hade fortfarande mössa och halsduk på sig. Men jag har som bekant en ganska tjock isolering av späck...

Nåväl, jag besökte min kvartersbutik och på en bänk utanför satt två damer i 90-årsåldern med rullatorerna prydligt parkerade bredvid.

Den ena tanten stirrade på mig och sa: "Men klä på dig unge man".
Innan jag hann svara någonting så öppnade tant nummer två kakhålet och sa:
"Äh strunta i henne, hon är senil. Njut så länge du kan gå".

Det enda svaret jag fick fram var ett "ok", men under resten av promenaden hade jag ett fånigt flin klistrat över ansiktet.
Jag fick intrycket av att de satt där hela dagen och kommenterade sin omvärld. Lite som de två sura gubbarna i slutet av varje avsnitt av "Mupparna".
Man skulle kanske bugga tanterna för fler visdomsord...? :)



Apropå att röra på sig så har jag insett att jag förmodligen inte skulle må dåligt av att göra sådant lite oftare. Problemet är bara att jag finner det extremt tråkigt att gå eller cykla utan att ha ett mål.
Jag måste nog komma på någon form av plan för att lyckas motivera mig bättre.

I kväll är motiveringen för att stanna inne att det är hockey på tv. Visst har jag bra karaktär? :)


Inga kommentarer: