torsdag 23 maj 2013

Te med förhinder

Nu har kungen av köket slagit till igen. Jag skulle koka te nyss och slog på fel platta på spisen så vattnet blev inte så varmt. Det blev däremot tepåsarna som låg nära plattan bredvid.
Positivt är dock att jag tydligen har en fungerande brandvarnare...

Turligt nog hann jag slita ner den tjutande tingesten från taket innan grannarna ringde till brandkåren. Fast vid närmare eftertanke så kanske de är upptagna på Bäckby den här tiden på dygnet...


Bäckby är alltså ett "utsatt område" i Västerås där det i likhet med Rosengård, Husby etc. brinner bilar ganska ofta.
Det hade tydligen bränts bilar där i natt. Samtidigt hade några försökt tända eld på en lokal tillhörande en dansskola och man hade sprayat: "För Husby" på en kiosk.

Småligister som ser upp till sina stora idoler, patrasket som vill förvandla Stockholms förorter till en krigszon, lik dem som en del säger sig ha flytt från...
Jag tror att vi just har fått en vinnare i kategorin "patetisk nolla".

När jag var liten så var idolerna idrottsmän och artister, men tiderna förändras tydligen...


Eller så borde man kanske flytta till Stockholm, där verkar det alltid vara party. Enligt DN så är grillfesten i Rinkeby ikväll.



Nåväl, för att återgå till mitt tekokande så är det mest tragiska att jag har gjort exakt samma sak för något år sedan. Den gången var det min matlåda som stod på avsvalning nära fel platta och råkade bli kremerad.

En gång i tiden har jag faktiskt fått godkänt i ämnet hemkunskap i skolan. Jag lovar...


Inga kommentarer: