tisdag 2 mars 2010

Jävla snö.

Nu får det väl för fan räcka med vinter?
Mars ska vara den första vårmånaden men idag var kung Bore i högform. Det har snöat och blåst som fan och jag hade lite små problem att ta mig till jobbet. Eller rättare sagt att hitta en parkering.

Man kan ju tycka att den gångna helgen hade varit perfekt att skyffla bort en hel del av all snö som samlats på parkeringarna i industriområdet och trycka upp den i skogen, men icke.
Snövallarna har reducerat p-platserna till ungefär hälften och eftersom folk dessutom parkerar som krattor så var det inte helt lätt att hitta en plats.
Till slut hittade jag en yta 500 meter bort och efter en svettig språngmarsch i meterdjup snö kunde jag stämpla in i tid.

När jag sen skulle hem så hade det snöat och blåst ännu mer. Jag tog en genväg till platsen jag ställt bilen på, över en enorm snövall som såg hård ut.
Det var den inte i mitten kan jag upplysa om. Där sjönk jag ner till hakan och blev en smula upprörd. Hade svordomar kunnat smälta snö så hade den där parkeringen varit en öken nu.
Efter lite ålning så kom jag loss och kunde börja sisyfosarbetet med att skotta fram bilen.
Tänk om man hade haft en skoter...


Jag läste på Aftonbladets sida nyss om en lag i den amerikanska delstaten Utah som kriminaliserar missfall. Avsiktliga sådana.
Lagen ska stoppa illegala aborter, men kan tydligen också göra det olagligt att exempelvis åka skidor under graviditeten.
Utah är väldigt mormontätt och det är dessa stollar som drivit igenom lagen.

Nu så ska man ju ta det mesta man läser i Aftonbladet med en traktorskopa salt, men man kan ju ändå lite spontant tycka att det är en god idé att INTE föda en massa fler barn in i religiösa sekter.
Nu blir säkert nån jävel "kränkt", men min åsikt är att man ska hålla barn borta från det mesta som har med religion att göra. När de sen blir myndiga så ska de själva få välja vad de vill tro på eller gå med i.
Jag är själv konfirmerad i svenska kyrkan, men det var mest för att blidka diverse äldre släktingar.
Jag lovar att jag inte är direkt bokstavstroende...

Inga kommentarer: