söndag 14 mars 2010

Helgen

I fredags var jag på en 25-årsfest. Det var fördrink och sedan fest på en abonnerad del av krogen Konrad. Det var riktigt trevligt, även om man kände sig lite övermogen på 18-årskrogen när vår bokade tid hade gått ut.








På lördagen for jag till metropolen(?) Vagnhärad för lite öl och god mat i glada vänners lag.
Dessvärre så hade de den sällsynt dåliga smaken att titta på melodifestivalen.
För ett år sedan så vädrade jag mina tankar om den tillställningen och jag orkar inte upprepa mig nu, men här är en kort recension:

När vi slog över visades en herre som hette något i stil med Sallad Al Falafel som satt och plinkade på sitt piano. Namnet och frisyren påminde om något man slafsar i sig 04.00 på morgonen efter krogen och låten var inte heller en aptitretare.

Vinnaren var en dam som liknade en litauisk städerska. Min teori var att hon hade förvirrat sig in på scenen från toalettskurningstjänsten och fått sin mopp utbytt mot en gitarr.

Jag satt och höll på de där fyra söta små damerna som döpt sig efter ett schampo. Dels för att låten (i konkurrensen där) var rätt hyfsad, men mest för att jag i hemlighet hoppades på att de skulle framföra ett extranummer i form av "knäckebrödsdansen".

Kalla mig mansgris eller vad ni vill men det är sådana tilltag som krävs för att få mig att titta på det där programmet frivilligt.


Efter dessa två plågsamma timmar återstod inget annat än att gå loss på starkspriten, och ja...



1 kommentar:

Annica sa...

Wow, för en gångs skull tror jag att vi höll på samma artist. Trist att de inte vann, utan en före detta Idol-deltagare med förstoppad röst.

Heja Sverige...? Nä, inte i år heller.