onsdag 24 mars 2010

Pissmorgon & moralpanik

I morse försov jag mig till jobbet, förvisso bara en kvart men ändå...
Jag börjar vid den okristliga tiden 05.42, då man ICKE är speciellt mänsklig. Idag stämplade jag in 05.55 och den där kvarten har fan sabbat hela dagen.
Även om förseningen är ringa så blir humöret lidande långt in på kvällen.


Jag surfade in hos min vän Aftonbladet och kan där läsa att Island förbjuder striptease.
"Inga företag får dra nytta av nakna anställda" står det i artikeln.
Vad är det för formulering?
Jag har haft många jobb men inga med nakna anställda, vilket nog är bra för min hälsa om man betänker hur mina kollegor ser ut...

Nåväl, argumentet att kroppar inte är handelsvaror och olika varianter på det kan jag ha viss förståelse för.
Men då så ska man även förbjuda modebranschen som designar kläder som bara passar de som tagit årslånga laxermedelskurer. Även dokusåpor som Big Brother, Paradise Hotel etc. som enbart går ut på att supa folk fulla och få dem att näcka framför kameran försvinner då. Detta skulle troligen innebära en snabb konkurs för Kanal 5.
En stor del av dagens musikindustri skulle också få stryka på foten, åtminstone den del som producerar "tuggummi-pop". Det finns väl inte en människa som på fullaste allvar tror att Britney Spears och hennes 500 likar skulle ha sålt ens ett dussin skivor om de inte hade klätt av sig och ålat runt på bastulavar etc. i en video?

Nej det här är moralpanik på hög nivå, något som man kan tänka sig inträffar i det amerikanska bibelbältet.
Eller i Sverige om KD får många röster...

Själv så ser jag inte riktigt poängen med en strippklubb. Det är mycket trevligare om en kvinna klär av sig naken för mig i ett privat sammanhang. Detta är också betydligt billigare.

Men så länge som det inte är frågan om trafficking eller prostitution utan en vuxen människas beslut att tjäna pengar genom att klä av sig inför andra vuxna människor så ser jag inget egentligt problem.

Dessutom så lär väl sådana där ställen vara bland de få på Island där man kan se folk utan skoteroveraller...


Jag har även ett litet länktips: www.felsms.com
Där kan man läsa en del sms som folk har skickat till fel mottagare. Det porriga till älskarinnan som istället hamnar hos frugan etc. Riktigt underhållande.

Inga kommentarer: