onsdag 3 mars 2010

Onsdag

De som känner mig vet att jag är i skriande behov av min skönhetssömn, men den får man aldrig ha ifred.
Klockan åtta i morse (ja, jag ligger och sover då om jag jobbar kvällsskiftet) så ringde det på två svartjobbande mörkermän på dörren.
Nu pratar jag inte om tavelförsäljare från Gambia utan om sotarna som skulle ge ventilationssystemet i huset en redig tarmsköljning.

De förde ett sånt liv att det var lika bra att ge sig ut så jag traskade till affären. Där hittade jag bla. denna mysko läsk.





"Mountain Dew", vilket om jag har förstått saken rätt betyder "kolsyrat diskvatten" på amerikanska. Det där duger nog inte ens som groggvirke, åtminstone inte före 04.30 på morgonen.

2 kommentarer:

HAnsen sa...

Vafan nu då.. blivit gourmet kräsen på gamla dagar..;)

Annica sa...

Mtn Dew smakar ju som en lite fruktigare Sprite. Helt ok, men kanske något för söt.