lördag 10 april 2010

Ännu ett "möte mellan människor"

Jag läste följande artikel på nätet nyss och blev lite lätt upprörd.

http://www.friatider.se/gravid-kvinna-sparkades-i-magen-pa-sydpoolen

Det handlar alltså om två trettonåriga gossar "av utomeuropeisk härkomst" som upprepade gånger sparkade en gravid kvinna i magen efter en dispyt om en flytmadrass(!) på ett badhus i Södertälje. Kvinnan upprepade ett flertal gånger att hon var gravid, men det hindrade inte avskummen från att fortsätta.

På grund av gärningsmännens ålder så överlämnas de till socialtjänsten. Med andra ord så får de sitta och hålla en batiktant i handen i tre månader.
Sen är allt bra igen.

Personligen så anser jag att straffmyndighetsåldern bör sänkas till 13 år, det har jag för övrigt ansett i många år nu.
Vid den åldern är man mycket väl medveten om vad ens handlingar kan få för konsekvenser.

Det här är ju i mina och många andras ögon att betrakta som mordförsök (på barnet) som borde rendera i ett kännbart straff.
Tyvärr så fungerar det inte så i Sverige. Personer som begår grova våldsbrott daltas det med till förbannelse, medan man kan springa och kräva skadestånd för alla möjliga inbillade "kränkningar".

Jag måste vara en förbannat konservativ person (troligen tillhörande "ultra-högern") som anser att folk ska bete sig och få kännbara straff om de inte gör det...


Lokala medier har faktiskt rapporterat om händelsen men de stora "drakarna" är tysta.

Det är väl i vanlig ordning synd om förövarna, det är ju den "strukturella rasismen" som genomsyrar det svenska samhället som orsakade incidenten får man anta.

Tänk om det hade varit två svenska pojkar som hade behandlat en muslimsk kvinna på det där sättet. Då hade Aftonbladet & co skrikit som stuckna grisar om "rasistdåd", "SD-sympatier" etc. och Mona Sahlin hade stått iklädd slöja och pratat om "alla människors lika värde".

Nu var det tydligen tvärt om så då håller man tyst.
Det var väl precis som med fallet med dödsmisshandeln i Landskrona en "olyckshändelse".
Eller som en sopa till journalist på Expressen så poetiskt uttryckte det: "Ett möte mellan människor".

Jag tror fan att jag måste gå och spy...

Inga kommentarer: