måndag 19 april 2010

Måndag igen

Så var det måndag igen då.
Jag var tillbaka på mitt arbete halv sex i morse, trött som ett as. Det gick åt både kaffe och den där häxbrygden man enligt reklamen får vingar av för att jag skulle hålla mig vid liv.

Back i business som sagt även om jag nu tydligen ska lånas ut till två olika avdelningar denna vecka, två dagar på varje ställe.
Jag har lite svårt att se poängen med det, men det är väl kanske som så att man i vissa fall som chef bestämmer bara för bestämmandets skull.
Jag känner mig lite som en fotboll som sparkas runt överallt, men så länge som det ger pengar så...

I dag har jag förresten bytt till sommardäck på bilen. Jag tillhör dem som prioriterar att ta kunna ta mig fram och framförallt få stopp på bilen när det är svinhalt ute och inte bekymrar mig så mycket över dessa hemska partiklar som jag tydligen river upp ur gatan.
Med den skatt jag betalar för att få köra på gatan så ska jag få nöta på den anser jag. Dessutom så känns dessa "partikelutsläpp" (i den mån de öht. existerar) ganska fjuttiga jämfört med det som den där isländska vulkanen spyr ut sig för tillfället.
Men eftersom hela världens ekosystem tydligen är beroende av att vi höjer bensinpriset här i Sverige så finns det väl ett samband.
Jag är ju varken riksdagsledamot för miljöpartiet eller chef på Vägverket så jag begriper väl inte hur det där hänger ihop.

Apropå askmoln och flygkaos så så poppade just en jobbarkompis upp på msn. Hon sitter fast i Turkiet och skulle få åka buss hem, måttligt nöjd över den saken. Jag målar upp ett scenario av en 400 mil lång resa i en skakig buss utan vare sig AC eller WC bredvid en smällfet karl som inte duschat på två veckor.
Så jag ska kanske inte gnälla... :)

Inga kommentarer: